Att få bort kisslukt

Att få bort kisslukt

Inläggav Melinda » fre 01 jan 2010, 22:55

Jag har sammanställt lite tips på hur man kan få bort kisslukt, de är tagna ur en tråd som handlade om en soffa (viewtopic.php?f=13&t=533#p4663). Om fler tips finns är det bara att lägga till dem.

RE: Förtvivlad
av -Katja-

Jag skulle nog säga att använd absolut inte klorin. Katter gillar klorindoft påminner väl om ammoniakdoft och då kommer dom att gå och kissa där har rengjort med klorin. (jag använde mig av den metoden förut när jag inte visste bättre och det skulle jag inte ha gjort katten blev som galen och kissade där ännu mera och ännu oftare) Jag läste nånstans att man kan använda alsolsprit (tror jag det heter) som man köper på apoteket. Googla på det så hittar du en massa tips, men häll inte på hela tyget utan testa "lite" nånstans där det inte syns. Det ska tydligen ta bort lukten helt? sen finns det en massa annat också som man kan tvätta med kommer inte ihåg namnen just nu

RE: Förtvivlad
av evalena

Det finns något som heter Dettol och används av tatuerare för att göra rent. Finns att köpa i invandraraffärer. All lukt försvinner garanterat men pröva först på ett ställe som inte syns. Ska gå att hälla en skvätt i tvättmaskin också om kläder är nedkissade. Tips från Hittekatter ifokus

Re: Förtvivlad
av -Katja-

Det finns 2 typer av Dettol och den andra luktar apa (självklart köpte jag den hehe) men dom är billiga kostar typ 40-50kr/flaska finns i invandrarbutiker. Kolla på hittekatter vilken av flaskorna som luktar gott jag tror att man kunde se det på korken kommer inte inte ihåg vilken jag hade och hur korken såg ut.

--------------------------------------------------------------------------------

av Malin » Idag, 14:26

Jag har kört med alsolsprit nu och jag tror att det försvann det mesta, ska även köpa ättika som katter ska sky som pesten.. Nu blir det till att tvätta om soffkuddarna och det tar minst en vecka för skumgummit att bli torrt..

av Melinda » 7 minuter sedan.

Nu handlade ju frågan om själva stommen och där har jag tyvärr inget tips, men för tyget fick jag tidigare tipset från ett akuthem om att faktiskt hälla varmt vatten på och sedan en massa potatismjöl som suger upp både vatten och kiss.
Användarvisningsbild
Melinda
Styrelseledamot

Re: Att få bort kisslukt

Inläggav jennyM » sön 03 jan 2010, 00:54

Ska bara lägga upp mitt absolut BÄSTA tips: "urine off" (En helt unik produkt vad det gäller att avlägsna urinfläckar. Urine Off är en av väldigt få produkter som tar bort urinsyran helt från fläcken.innehåller fermonblockerare och motverkar revirmarkeringar. tar effektivt bort urin lukt då sprayen bryter ned alla doftmolekyler.tar bort även gamla och intorkade urinfläckar. Kan användas på både mjuka och hårda ytor.)
Användarvisningsbild
jennyM
Volontär

Återgå till Tips & Trix